I Danmark bliver befolkningen ældre og ældre, og i dag er over 2 millioner af danskerne over 50 år. I løbet af de seneste 160 år er mænd og kvinder i den vestlige verden blevet tre måneder ældre per år. Og nu tyder meget på, at farten tager til.

Formålet med kampagnen er at skabe en guideline til, hvordan du med aktive valg kan øge livskvaliteten og slippe for bekymringerne. Med cross media kampagnen ”Lev livet - Hele livet” sætter vi redaktionelt fokus på, hvordan man kan øge sin livskvalitet i hverdagen, og hvad man kan gøre, hvis man gerne aktivt vil være med til at påvirke sit liv, til at leve godt og blive ældre på den gode måde. Samtidig vil vi gerne belyse, hvilke forebyggende behandlinger der findes for at mindske chancen for at blive ramt af ældende sygdomme.

Vi vil inspirere læserne til et aktivt, sundt og oplevelsesrigt liv. Vi vil give et indspark til de praktiske overvejelser i hverdagen og rådgive omkring forberedelser indenfor ømme emner, der er svære at snakke om i hverdagen.